دسته‌بندی نشده

3 رنگ چوب پرطرفدار

3 popular wood colors - aylarwood

در دنیای امروز یکی از متریال مهم و کاربردی در صنعت مبلمان سازی و دکوراسیون، چوب می باشد. صرف نظر از اینکه چوب ترموود باشد یا از انواع دیگر، یکی از دلایل محبوبیت بالای چوب در میان مشتریان رنگ طبیعی آن است که تاثیر خاصی بر روی دیزاین خانه یا کسب و کارهای مختلف دارد.

اما با استفاده از رنگ نیز می توان علاوه بر افزایش جذابیت، کیفیت و ماندگاری چوب را نیز افزایش داد. از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم بیشتر با ویژگی های رنگ چوب و کاربردهایی که دارد، آشنا شویم. از رنگ های محبوب و پرطرفدار چوب می توان به رنگ جوب سدر، بلوط، گردو، درخت گیلاس و افرا و… اشاره نمود.

اما… مهم ترین مواردی که در ادامه بررسی می کنیم عبارتند از:

  • انواع رنگ چوب
  • کاربرد رنگ چوب
  • محبوب ترین رنگ های چوب

با ما همراه باشید.

انواع رنگ چوب

به طور کلی رنگ چوب دارای انواع مختلفی است که هر کدام به شکل خاص دارای قابلیت پیاده سازی بر روی سازه های چوبی مختلف و چوب نمای داخلی هستند.

و اما… انواع مختلف رنگ چوب عبارتند از:

  • رنگ فوری

از واکنش سلولز طبیعی با اسید نیتریک می توان رنگ فوری را تولید نمود که به سرعت خشک می شود؛ از این رو به رنگ فوری معروف است.

از این رنگ برای جلا دادن به وسایل چوبی مثل: مبلمان و ابزارهای چوبی تزئینی نیز استفاده می گردد.

رنگ فوری دارای 2 نوع رنگ فوری آستر و رنگ فوری رویه آلکیدی مات  بوده و از دیگر موارد کاربرد این رنگ چوب آماده می توان به رنگ کردن اتومبیل اشاره نمود.

  • رنگ روغنی

رنگ روغنی نیز دارای منشاء شیمیایی بوده و عموما برای رنگ کردن دیوارهای گچی و پوشش سطوح مختلف چوبی و فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع رنگ ها، دارای مقاومت بالایی بوده و قابلیت شست و شو دارند؛ بنابراین با استفاده از این رنگ، شما یک چوب ضد آب خواهید داشت.

مهم ترین مزایای رنگ روغنی، ماندگاری و دوام بالا، مقاومت در برابر کپک و شرایط آب و هوایی مختلف می باشد. این رنگ بهترین گزینه برای آلاچیق چوبی است.

  • رنگ روغن گیاهی

روغن گیاهی دارای محدودیت در استفاده نبوده و می توان بر روی سازه های مختلف چوبی، این روغن را به کار برد.

مهم ترین مزایای این رنگ چوب آماده، جلوگیری از پوسته شدن چوب، هزینه کمتر و تنوع بالا می باشد.

  • رنگ لاک الکل

لاک الکل از حشره کوکوس به دست می آید که بهترین نوع آن، رنگ زرد مایل به نارنجی است. این رنگ جلای زیادی به چوب می بخشد اما امروزه به دلیل استفاده زیاد از رنگ های شیمیایی دارای موراد استفاده کمتری است.

  • رنگ های دکوراتیو

رنگ های دکوراتیو یا تزئینی بر روی سازه های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از استفاده از این رنگ، نیاز است با یک سنباده تمامی بخش های سطح چوب را یکدست کرده و سپس شروع به رنگ زدن نمایید.

  • روغن های طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی بر روی چوب از گذشته رایج بوده و دارای مزایای زیادی است از جمله:

  1. افزایش مقاومت چوب در برابر رطوبت
  2. افزایش دوام و طول عمر
  3. افزایش جذابیت ظاهری چوب
  • واکس چوب طبیعی

واکس چوب طبیعی کمک می کند سازه های قدیمی چوبی را مجددا به زیبایی و جذابیت اولیه برسانیم.

این واکس های طبیعی از موم زنبور عسل به دست آمده و جلای خوبی به چوب می بخشد. بیشترین کاربرد این واکس، استفاده به عنوان براق کننده وسایل دکوری می باشد.

نحوه استفاده از این رنگ نیز به این شکل است که سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کرده و با یک تکه ابر آغشته به واکس، سطح مورد نظر را براق می کنیم.

کاربرد رنگ چوب

به طور کلی از انواع رنگ چوب برای چوب نمای داخلی، آلاچیق چوبی، مبلمان و صندلی ها، وسایل بازی و… استفاده می گردد.

همچنین رنگ های چوب بهترین گزینه برای نوسازی، بازسازی و رنگ آمیزی وسایل چوبی مثل: میز و صندلی، مبلمان و… هستند. حالا که با انواع رنگ و کاربردهای آن آشنا شدیم، نوبت به انتخاب رنگ های محبوب و پرطرفدار می رسد. با ما همراه باشید.

محبوب ترین رنگ های چوب

گرچه اکثر مردم برای طراحی منزل و آپارتمان استفاده از چوب نما را ترجیح می دهند؛ اما هنگام تصمیم گیری برای انتخاب رنگ، مردد هستند و به طور دقیق نمی دانند کدام رنگ انتخاب بهتری است؟

علت این امر این است که چوب دارای تناژهای متفاوتی و متنوعی است که در نهایت انتخاب را کمی پیچیده می کند. در این بخش می خواهیم به معرفی 3 رنگ پرطرفدار و محبوب از میان کاتالوگ رنگ چوب بپردازیم.

  1. رنگ چوب سدر

چوب سدر عموما دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز بوده که شکوه و ظرافت را به فضای داخلی می بخشد. می توان از این رنگ برای مبلمان اداری ومنازل استفاده نمود.

  1. رنگ چوب درخت بلوط

چوب بلوط طبیعی نیز از طیف رنگی بژ روشن تا قهوه ای و قرمز را شامل می شود. این رنگ به فضا جلوه طبیعی بخشیده و بنابراین انتخاب مناسبی برای مبلمان است.

همچنین با سفارش ترموود که از چوب بلوط تهیه شده، به مروز زمان با تغییر رنگ آن رو به رو می شویم که رنگ زیبای بلوط سفید کهربایی می باشد.

  1. رنگ چوب درخت گردو

چوب گردو نیز دارای رنگ های قهوه ای شکلاتی و زرد بوده و به دلیل ماندگاری بالا بهترین گزینه برای مبلمان می باشد.

در پایان نیز باید بگوییم قیمت رنگ مخصوص چوب با توجه به نوع کاربرد و کاربردی که دارید متفاوت بوده و در بازه قیمتی 50 هزارتومان تا 3 میلیون تومان و بالاتر قرار دارد.

جمع بندی

به پایان مطلب 3 رنگ چوب پرطرفدار رسیدیم. در این بخش تلاش کردیم ابتدا با انواع رنگ چوب آشنا شویم که عبارتند از:

  • رنگ فوری
  • رنگ روغنی
  • رنگ روغن گیاهی
  • رنگ لاک الکل
  • رنگ های دکوراتیو
  • روغن های طبیعی
  • واکس چوب طبیعی

سپس گفتیم کاربرد رنگ چوب نوسازی، بازسازی و رنگ آمیزی وسایل چوبی مثل: میز و صندلی، مبلمان و… می باشد.

در پایان نیز به معرفی 3 تا از محبوب ترین و پرطرفدارترین رنگ های چوب پرداختیم که عبارتند از:

  1. رنگ چوب سدر
  2. رنگ چوب درخت بلوط
  3. رنگ چوب درخت گردو

امیدواریم این مطلب راهنمای مفیدی برای انتخاب رنگ مناسب چوب برای شما باشد.

چنانچه سوالی در این زمینه داشتید، می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت درخوست ترموود نما و استعلام قیمت ترموود می توانید از بخش تماس با ما با گروه معماری آیلار چوب در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *