دسته‌بندی نشده

نکات مهم در انتخاب چوب برای آلاچیق

Important points in choosing wood for gazebos- aylar

آلاچیق چوبی به دلیل طراحی جالب و زیبا و کاربردی که دارد، از محبوبیت زیادی در میان افراد برخوردار است. چوب با داشتن ظاهر گرم و طبیعی، حس آرامش را به فضا می بخشد و از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. امروزه ساخت آلاچیق در حیاط خانه بسیار رایج شده و با استفاده از متریال مختلف از جمله: فلز، سیمان و… قابل طراحی و ساخت است.

اما انتخاب چوب برای آلاچیق، نیازمند داشتن اطلاعات و دانش بالا در این زمینه است؛ چرا که آلاچیق ها در مجاورت هوا و فضای باز قرار دارند و بنابراین باید از چوب مقاوم و باکیفیتی ساخته شده باشد. از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم به نکات مهم برای انتخاب چوب آلاچیق اشاره کنیم. مهم ترین مواردی که بررسی می کنیم شامل موارد زیر است:

مزیت های استفاده از چوب برای آلاچیق

از مهم ترین مزایای انتخاب چوب برای آلاچیق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهر جذاب

اکثر افراد به آلاچیق با چوب ترموود علاقه مند هستند؛ چرا که دارای زیبایی ظاهری زیادی بوده و جذابیت فضای اطراف را افزایش می دهد.

  • سازگار با محیط زیست

آلاچیق های چوبی در صورت خراب شدن، آسیبی به محیط زیست نمی زنند.

  • وزن سبک تر، قدرت بیشتر

چوب نسبت به بتن و فولاد دارای وزن کمتری است؛ با این حال میزان قدرت آن برابر با متریال های نامبرده است.

  • مقاومت در برابر آتش سوزی

چوب ضد آب در مقایسه با بتن و فولاد مقاوم تر بوده و در نتیجه دیرتر دچار آسیب می شود. در صوت بروز آتش سوزی نیز سطح نارک آن می سوزد و به خاکستر تبدیل می شود که این امر سبب مقاومت چوب در برابر آتش می گردد.

نکات مهم در طراحی و ساخت آلاچیق با چوب

چنانچه قصد طراحی آلاچیق در محیط باغ یا ویلای خود را دارید، پیشنهاد می کنیم به نکات مهمی که در ادامه به آن ها اشاره می گردد توجه کنید تا بتوانید در کمترین زمان و با کمترین هزینه، این سازه پرکاربرد را بسازید.

  1. انتخاب بهترین چوب ترموود

چوب ترموود دارای انواع مختلفی است؛ بنابراین برای انتخاب بهترین و باکیفیت ترین آنها نیاز به بررسی بیشتر دارید. برخی از مدل های ترموود ممکن است بر اثر قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی نامساعد و همچنین هجوم حشرات دارای مقاومت کمتری باشند.

  1. توجه به ابعاد چوب

یکی از نکات مهم در ساخت آلاچیق، ابعاد چوب ترمو است. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید یک آلاچیق با ارتفاع زیاد داشته باشید باید چوب ترمو دارای طول و ابعاد مناسبی باشد

  1. تناسب قیمت وکیفیت

به طور کلی چوب ترمو به دلیل داشتن کیفیت و دوام بالاتر، دارای قیمت بالاتری هم می باشد. بنابراین حتما توجه داشته باشید در صورتی که چوب مورد نظر گران تر باشد، به کیفیت و مقاومت آن در برابر رطوبت و قارچ ها توجه داشته باشید تا در نهایت چوب تهیه شده، ارزش خرید داشته باشد.

  1. انتخاب چوب مقاوم تر

فرقی نمی کند سازه مورد نظر ترمووال باشد یا ترموود نما و آلاچیق چوبی، به هرحال باید از چوب سخت باشد تا در برابر ضربه و شرایط آب و هوایی مختلف، دارای مقاومت بالایی باشد.

  1. چوب دارای گره و شاخه کمتر

پیشنهاد می کنیم برای چوب نمای داخلی یا ساخت سازه هایی مثل: آلاچیق، از چوب با گره و شاخه کمتری استفاده کنید؛ چرا که وجود شاخه و گره ها بر روی سطح چوب می تواند مقاومت و دوام آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آلاچیق چوبی مدرن با صنایع آیلارچوب

به طور کلی آلاچیق از گذشته تاکنون در جنس های فلزی و چوبی وجود داشته و البته به شکل شیشه ای و سیمانی نیز طراحی شده است. پیشنهاد می کنیم حتما برای ساخت آن از چوب ترموود استفاده نمایید؛ چرا که ضدآب بوده و در برابر اشعه نور خورشید نیز مقاوم باشد. به این ترتیب می توانید از طول عمر و دوام بالای اطمینان خاطر داشته باشید.

فرقی نمی کند به دنبال آلاچیق چوبی ساده باشید یا الاچیق چوبی مدرن و خاص، به هر حال امروزه برای طراحی این سازه ها در بخش های سرپوشیده از فلاشینگ استفاده می گردد تا از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری گردد.

مجموعه صنایع چوب آیلار خدمات طراحی و ساخت انواع آلاچیق های مدرن با چوب ضد آب، مصنوعات چوبی، گلخانه های پیش ساخته و.. را ارائه می دهد. بنابراین می توانید برای سفارش ترموود یا طراحی انواع آلاچیق و شلف و.. با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *